Kampin kappelissa kiinnostavat arkkitehtuuri ja hiljentyminen
Kampin kappeli vihittiin käyttöön vuonna 2012. Kuva: Kirkkohallitus / Aarne Ormio

Kampin kappeli vihittiin käyttöön vuonna 2012. Kuva: Kirkkohallitus / Aarne Ormio

Kampin kappelissa kiinnostavat arkkitehtuuri ja hiljentyminen

Valtaosa vastanneista ei tiennyt kappelilla tarjottavasta keskusteluavusta.

Helsingin keskustassa sijaitsevassa Kampin kappelissa tehtiin viime kesänä kävijäkysely, jonka tulokset julkaistiin joulukuussa.

Kyselyyn vastanneista 60 prosenttia kertoi ainakin yhdeksi käyntinsä syyksi arkkitehtuurin ja 42 prosenttia hiljentymisen. Kappelilla käytiin myös muun muassa kuluttamassa aikaa.

Kampin kappelilla voi jutella seurakunnan ja sosiaali- ja terveysviraston työntekijän kanssa ilman ajanvarausta vuoden jokaisena päivänä. Vain 27 prosenttia vastanneista tiesi mahdollisuudesta. 49 prosenttia saattoi kuvitella käyttävänsä kappelin tarjoamaa keskusteluapua jossain elämäntilanteessa.

Kävijät olivat kappeliin pääasiassa tyytyväisiä. 96 prosenttia vastanneista antoi kappelille neljä tai viisi tähteä. Henkilökunta taas sai neljä tai viisi tähteä 90 prosentilta vastanneista.

Kysely tehtiin kävijöiden kanssa kasvotusten. Kappelin nettisivuilla todetaan, että kyselytavassa on ongelmansa.

"Vaikka tiedämme, että kasvotusten tehtyjen kyselyiden keskiarvo on usein anonyymisti tehtyjä korkeampi, koemme silti, että teemme monia asioita oikein", nettisivuilla kirjoitetaan.

Kyselyn kokonaisvastaajamäärä ei selviä raportissa. Suosituimpiin kysymyksiin vastasi 137 kävijää, ja vain yhteen kysymykseen tuli alle 100 vastausta. Esitetyt prosentit ovat kysymyskohtaisia. Raportin voi ladata Kampin kappelin nettisivuilta.

Jaa tämä artikkeli: