Palveleva puhelin kallistui soittajille

Palveleva puhelin kallistui soittajille

Kirkon palveleva puhelin muutti numeroaan ja myös tyyliään. Ennen kuulin heti, että linja on varattu – tuut tuut tuut – jolloin suljin puhelimen ja yritin uudestaan. Nyt joutuu roikkumaan langalla pitkäänkin ja kuuntelemaan välitiedotuksia, ja operaattorin laskuri pyörii.

Vielä uskallan arvostella tiedotusta "puhelusi yhdistetään käsittelijälle". Käsittelijä tuntuu kylmältä sanalta. Voisiko sanoa yksinkertaisesti: puhelusi yhdistetään.

Kiitän tästä huolimatta Palvelevaa puhelinta ja sen vapaaehtoisia korvaamattomasta palvelusta.

Puhuminen auttaa aina

 

Edellisen johdosta:

Lämmin kiitos palautteesta! On hyvä saada kehittämisehdotuksia ja ilo kuulla kiitosta. Haluamme kehittää toimintaamme mahdollisimman hyvin palvelevaksi.

Palveleva puhelin siirtyi käyttämään uutta puhelinjärjestelmään huhtikuun alussa, jolloin myös numero muuttui. Uuden numeron myötä saimme odotetun ja toivotun ominaisuuden: puhelut sisältyvät operaattoreiden puhepaketteihin.

Vanhassa järjestelmässä soittajan piti sinnikkäästi yrittää saada yhteyttä päivystäjään. Osa yhteydenottajista oli tähän ja varattu-merkkiääneen tyytymättömiä. Uusi järjestelmä mahdollistaa jonottamisen, ja soittaja saa varmemmin yhteyden päivystäjään. Toki jonottamismahdollisuuden voi jättää käyttämättäkin. Voi myös kokeilla onneaan entiseen malliin, saisiko yhteyden päivystäjään heti noin parikymmentä sekuntia kestävien alkutiedotteiden jälkeen. Useimmiten tämä onnistuukin.

Sanaa käsittelijä vierastamme itsekin tässä yhteydessä. Muutos on jo tilattu järjestelmän ylläpitäjältä. Tiedotteeksi tulee: Puhelusi siirtyy nyt päivystäjälle. 

Antoisia keskusteluja toivottaen

Raija Narvila

toiminnanjohtaja, Pääkaupunkiseudun palveleva puhelin

Jaa tämä artikkeli:

Kommentoi