null Usko toivo rakkaus -kampanja

Usko toivo rakkaus -kampanja

Usko toivo rakkaus -kampanjan mainos ”Heille naurettiin – heidän päällensä syljettiin” Nyt-liitteessä herättää kysymyksen, missä kirkossa mennään, kun imagoa yritetään nostaa mainosmaailman keinoin ja anteeksipyydellen.

Jeesus ei tarvitse rinnastusta tunnettuihin tiedemiehiin saadakseen arvostusta, johon mainoksella ymmärtääkseni pyritään.

Sellaisenakin mainos ontuu, koska kolmannen kuvissa olevan tiedemiehen, Kopernikuksen nimi puuttuu. Jos nimi puuttuu tarkoituksella on se liian kaukaa haettu kiinnostuksen herättäjä. Kirkolla on niin suuri sanoma, että se kyllä herättää kiinnostuksen sellaisenaankin, myös nuorten aikuisten keskuudessa, kunhan sanoma sanotaan aidosti ja ihmisen kielellä, ei mielistellen ja nuorien ajattelua aliarvioiden.

Jeesuksen sanoma ”kuolemaa ei ole” riittää mielenkiinnon herättämiseksi. Siihen voisi lisätä www-osoitteen, josta tietoa saa lisää. Ovatko sivut ajan tasalla? Pelkään pahoin, että viittaus jumalanpalvelukseen ei toimi tässä mielessä. Kirkko on uskon yhteisö, jossa ollaan pyhän edessä, sen tarkoituskaan ei ole ruokia älyllistä kiinnostusta uskon asioihin.

Mainos on älyllisellä tökeryydellään lukijoitten aliarvioimista. Mielestäni kirkkoon voi kutsua kuulemaan lisää uskosta, harjoittamaan sitä, hiljentymään. Moni kirkon mies tai nainen pystyy esittämään tällaisen kutsun nuoren kielellä mutta silti aidosti ja kirkon sanomalle uskollisena.

Nyt-liitteen ja Kirkko ja Kaupunki -lehden lukija

Jaa tämä artikkeli:

Löydä lisää näkökulmia


Keskustele Facebookissa
Keskustele ja kommentoi Facebookissa
Lähetä juttuvinkki
Lähetä juttuvinkki
Kirkko ja kaupunki -mediaan.

Tilaa Kirkko ja kaupungin viikoittainen juttukooste.