null "Jokaisen tunnelin päässä on valoa", kirkko muistuttaa Jaa #valoa -some-kampanjassa

Nuorille aikuisille suunnatuilta Valoapimeaan.fi-sivuilta löytyy tietoa, miten kirkko auttaa vaikeuksissa.

Nuorille aikuisille suunnatuilta Valoapimeaan.fi-sivuilta löytyy tietoa, miten kirkko auttaa vaikeuksissa.

"Jokaisen tunnelin päässä on valoa", kirkko muistuttaa Jaa #valoa -some-kampanjassa

"Mahdottomilta tuntuvien huoltenkaan kanssa ei tarvitse jäädä yksin", sanoo nuorille aikuisille suunnatun Jaa #valoa -kampanjan päällikkö Hanna Piira.

Luterilainen kirkko aloitti maanantaina 23.10. Jaa #valoa -nimisen kampanjan, jonka pyrkimyksenä on korostaa toisten huomioimisen tärkeyttä ja kertoa, että aina löytyy joku, joka kuuntelee. Kampanjan kohderyhmää ovat 18–25-vuotiaat, ja se toteutetaan pääasiassa sosiaalisessa mediassa.

– Haluamme viestiä nuorten kohderyhmälle, että jokaisen tunnelin päässä on valoa. Mahdottomilta tuntuvien huoltenkaan kanssa ei tarvitse jäädä yksin, kertoo kampanjapäällikkö Hanna Piira.

Kampanjassa mainostetaan kirkon keskusteluapua, chat-kanavaa ja muita nuorille sopivia apumuotoja. Valoapimeaan.fi-nettisivuilla voi katsoa tositapahtumiin perustuvia videoita, joissa nuoret aikuiset kertovat, miten kirkon apu on kantanut vaikeissa tilanteissa.

Kampanjassa ovat mukana myös tubettajat HurHur eli Konsta Saajanto ja Joona Hellman sekä valokuvaaja-bloggaaja Janita Autio. Kampanjasivuilla kerrotaan myös, miten valoa voi levittää esimerkiksi tukemalla Kirkon Ulkomaanavun työtä.

– Jos sinulla itselläsi ei juuri nyt ole elämässäsi vaikeaa hetkeä, voit olla valontuojana toiselle ihmiselle, Piira selittää.

Valo-teema liittyy myös pyhäinpäivään, jota vietetään kampanjan aikana. Hanna Piiran mukaan kristillinen sanasto on nuorelle ikäluokalle vierasta.

– Teologinen tausta tässä ajattelussa on se, että Jeesus sanoi olevansa maailman valo. Ajattelen, että kristityn tehtävänä on heijastaa tätä Jumalan valoa ja hyvyyttä ympärilleen, Piira kertoo.

– Puhumme näistä asioista sellaisella tavalla, joka toivottavasti kuullaan siinä nuorten kohderyhmässä, jolle haluamme tällä kertaa viestiä.

Jaa tämä artikkeli:

Lue lisää: