null Asiakaspalvelija avautuu

Asiakas haluaa olla prinsessa.

Asiakas haluaa olla prinsessa.

Asiakaspalvelija avautuu

Jokainen joskus asiakaspalvelutyötä tehnyt tietää, että toisin kuin väitetään, asiakas ei aina ole oikeassa. Yksi asiakas vaatii mahdottomia, toisella ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja, kolmas ei tunnin empimisenkään jälkeen osaa päättää, mitä haluaa. Tästä huolimatta asiakaspalvelijan tehtävänä on kuunnella, auttaa ja mielellään vielä hymyilläkin.

Onneksi on internet. Osoitteessa www.aasiakas.net (aasiakas = aasi + asiakas) voi nimeään ja työpaikkaansa paljastamatta kertoa kamalimmista kokemuksistaan asiakaspalvelijana ja saada vertaistukea. Sivuilla on omat avautumisosastonsa esimerkiksi kaupan kassoille, kampaajille ja tarjoilijoille. Sivustolla kerrotaan esimerkiksi kotimaisia Chiquita-banaaneja vaatineesta rouvasta, huoltoasema-asiakkaasta, joka tahtoi maksaa 50 euron ostoksensa 10 ja 5 sentin kolikoilla, ja bussikuskista, joka sai nuhteet, kun ei tiennyt, mihin aikaan lähtee päivän ensimmäinen lentokone Lontooseen.

Kerrotaan myös morsiamesta, joka halusi, että kirkon ulkoseiniltä puretaan rakennustelineet hänen vihkimisensä ajaksi, koska ne näyttävät rumilta valokuvissa. Kirkon piiristä löytyisi varmasti muitakin tapauksia, asiakkaitahan sielläkin palvellaan. Ymmärrystä kaipaisi ehkä pappi, jolta pyydetään, ettei kastejuhlassa puhuttaisi uskonnosta, ja kanttori, jolta tilataan Elämää juoksuhaudoissa siunaustilaisuuteen tai Tähtien sodan musiikkia häämarssiksi.

Jaa tämä artikkeli:

Löydä lisää näkökulmia


Keskustele Facebookissa
Keskustele ja kommentoi Facebookissa
Lähetä juttuvinkki
Lähetä juttuvinkki
Kirkko ja kaupunki -mediaan.

Tilaa Kirkko ja kaupungin viikoittainen juttukooste.