Hyvinvointia lapsille
Nenäpäivä-kampanja kerää varoja maailman köyhimmissä oloissa asuvien lasten hyväksi. Vuosina 2011–13 varat menevät Afrikkaan ja Etelä-Aasiaan. Rahat käytetään lasten koulutukseen, perheiden ja yhteisöjen vahvistamiseen sekä terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen.
Nenäpäivän hyväksi on kävelty takaperin, bingottu, myyty punaista nenää muistuttavia pieniä tomaatteja, piirretty oman nenän kuvia, haistatettu kukkasta kukkamyynnissä ja neuvottu apteekissa asiakkaita punaisen nenän kanssa. Turun Mikaelin kirkossa istuttiin viime pyhänä taas punaiset nenät päässä Tuomasmessussa, jonka kolehdin tuotto meni Nenäpäivän kohteisiin.
Viidettä kertaa järjestettävä kampanja huipentuu perjantaina 4.11. TV2:ssa kello 19.10 alkavaan viiden tunnin Nenäpäivä-show’n suoraan lähetykseen. Ohjelmassa on luvassa asiaa ja koskettavia kohtaloita, mutta myös musiikkia ja viihdettä. Mukana ovat esimerkiksi Munamies, Hjallis Harkimo, Anna Abreu ja monta muuta julkisuudesta tuttua kasvoa.
Keräykseen voi osallistua soittamalla numeroon 0600 11 620 (hinta 20,12€/puhelu+ppm) tai lähettämällä tekstiviestin LAHJOITA10 numeroon 16499 (hinta 10€). Keräyspuheluita ovat ottamassa vastaan muun muassa Jukka Jalonen, Risto Kaskilahti ja Sari Tamminen.
Nenäpäivän idea on napattu Isosta-Britanniasta, jossa Red Nose Day on näkynyt katukuvassa jo 20 vuotta. Meillä kampanjan takana on Ylen Hyvä Säätiö, johon kuuluvat Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu ja Suomen Unicef.
Jaa tämä artikkeli: