Jouluradion kuuntelu kasvoi pääkaupunkiseudulla

Jouluradion kuuntelu kasvoi pääkaupunkiseudulla

Jouluradion kuuntelu kasvoi pääkaupunkiseudulla merkittävästi edellisvuodesta. Se jakoi pääkaupunkiseudulla kolmanneksi kuunnelluimman kanavan paikan yhden kaupallisen radiokanavan kanssa. Kärjessä oli kaksi Ylen kanavaa. Kanava tavoitti pääkaupunkiseudulla 207 000 henkilöä viikossa, kun vuonna 2012 luku oli 152 000.Koko maassa Jouluradiolla oli 423 000 kuuntelijaa viikossa.

– Menestyimme pääkaupunkiseudun kilpailluilla radioaalloilla historiallisen hyvin. Nuorensimme kanavan tekijäryhmää ja erityisesti verkkoradioidemme antia. Uskon, että tässä on suuri syy menestyksemme, toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne pohtii.

Pääkaupunkiseudun ulkopuolella kuuntelussa sen sijaan oli hieman laskua verrattuna vuoteen 2012. Se putosi 300 000 viikkokuuntelijasta 216 000:een.

Tutkimustulosten valossa Jouluradiota kuunnellaan poikkeuksellisen tasaisesti eri ikäryhmissä, mutta parhaiten se tavoittaa 25–34-vuotiaita. Kanavan huomioarvo nousi erityisesti sosiaalisessa mediassa. Facebookin tykkääjämäärä oli loppiaisen jälkeen yli 72 000. Jouluradion suosio kasvoi myös Twitter- ja Instagram-tilien seuraajissa mitattuna.

 

Jaa tämä artikkeli: