Jouluradion tunnettuus ja kuuntelijaluvut kasvoivat
Jouluradion valtakunnalliset kuuntelijaluvut kasvoivat. Finnpanelin Kansallisen radiotutkimuksen mukaan Jouluradion viikkotavoittavuus oli 451 000 kuulijaa, 61 000 viimevuotista enemmän. Kuuntelijamäärää lisäsi kuuluvuusalueen maantieteellinen laajeneminen.
Jouluradiota kuunteli 14 prosenttia kuulijoista, kuten edellisenäkin vuonna. Pääkaupunkiseudulla kuulijamäärä hieman laski, sillä kuulijoita oli kaksi prosenttia vähemmän kuin edellisenä vuonna eli 12 prosenttia väestöstä.
Luvut eivät kuitenkaan ole täysin vertailukelpoisia, sillä nyt tutkimusaika oli kuukausi, kun aiemmin tutkittiin vain yhtä viikkoa.
Pääkaupunkiseudulla Jouluradio on tuttu
Taloustutkimuksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan Jouluradion tunnettuus kasvoi selvästi. Kaksi viidestä vastaajasta koko maassa tuntee Jouluradion ja esimerkiksi pääkaupunkiseudulla tunnettuus on 53 prosenttia. Naiset tuntevat Jouluradion miehiä paremmin. Parhaiten kanavan tuntevat 25–34-vuotiaat, joista 36 prosenttia on myös kuunnellut sitä.
Jouluradio on pääkaupunkiseudun seurakuntien sähköisen viestinnnän toimituksen Toivontuottajien tekemä, nyt 10-vuotias kausiradio. Aiempaa useampi vastaaja tiesi tämän.
Facebookissa 57800 tykkääjää
Jouluradio.fi -sivuston kävijämäärä kasvoi niin ikään. Eri kävijöitä oli tällä kertaa 293 836. Sosiaalisessa mediassa Jouluradio teki varsinaisen läpimurron. Facebook-sivujen tykkääjien määrä oli alkusyksystä noin 15 500. Loppiaisena, jolloin Jouluradion kausi päättyi, tykkääjiä oli jo 57 800.
Teksti: Pauli Juusela
Kuva: Outi Ikonen
Jaa tämä artikkeli: