null Laukun pirullinen matka

Tietäisitpä, mitä matkalaukku joutuu kestämään.

Tietäisitpä, mitä matkalaukku joutuu kestämään.

Laukun pirullinen matka

Asetelma on tuttu kaikille ensimmäisen luokan matkustajille. Lentokoneen tilat ovat taivaalliset ja palvelu enkelimäistä. Ilmassa soivat sulosävelet. Alakerran — ja toisen luokan — todellisuus on toinen.

Mainostoimisto JWT:n Shanghain toimiston tekemässä Samsoniten Cosmolite-matkalaukun mainoksessa lentomatkustajat nauttivat taivaallisesta rauhasta samaan aikaan, kun matkalaukut joutuvat ruumassa helvetillisiin olosuhteisiin. Mainos voitti maailman tunnetuimmassa mainoskisassa Cannesissa printtisarjan Grand Prix´n ja ulkomainossarjan Kultaisen leijonan.

Mainoskisan juryltä meni voittajan valintaan 10 minuuttia. Juryn mukaan ”kyseessä on poikkeuksellisen kaunis työ, joka erottui heti edukseen”.

Tuoreimmassa Mediahesa-lehdessä mainostoimisto Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchin AD Jenni Komulainen näkee mainoksen syntyneen enemmän rahalla kuin luovuudella.

— Se edustaa hyvin tämän vuoden palkittujen printtien linjaa: ison rahan kuvituksia ja paljon pieniä yksityiskohtia. Ei kuitenkaan ole kisan parhaimmistoa, eikä sellaisenaan mainos, joka välttämättä pysäyttäisi minut. Raha haisee!

Jaa tämä artikkeli:

Löydä lisää näkökulmia


Keskustele Facebookissa
Keskustele ja kommentoi Facebookissa
Lähetä juttuvinkki
Lähetä juttuvinkki
Kirkko ja kaupunki -mediaan.

Tilaa Kirkko ja kaupungin viikoittainen juttukooste.