Tietäisitpä, mitä matkalaukku joutuu kestämään.
Laukun pirullinen matka
Asetelma on tuttu kaikille ensimmäisen luokan matkustajille. Lentokoneen tilat ovat taivaalliset ja palvelu enkelimäistä. Ilmassa soivat sulosävelet. Alakerran — ja toisen luokan — todellisuus on toinen.
Mainostoimisto JWT:n Shanghain toimiston tekemässä Samsoniten Cosmolite-matkalaukun mainoksessa lentomatkustajat nauttivat taivaallisesta rauhasta samaan aikaan, kun matkalaukut joutuvat ruumassa helvetillisiin olosuhteisiin. Mainos voitti maailman tunnetuimmassa mainoskisassa Cannesissa printtisarjan Grand Prix´n ja ulkomainossarjan Kultaisen leijonan.
Mainoskisan juryltä meni voittajan valintaan 10 minuuttia. Juryn mukaan ”kyseessä on poikkeuksellisen kaunis työ, joka erottui heti edukseen”.
Tuoreimmassa Mediahesa-lehdessä mainostoimisto Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchin AD Jenni Komulainen näkee mainoksen syntyneen enemmän rahalla kuin luovuudella.
— Se edustaa hyvin tämän vuoden palkittujen printtien linjaa: ison rahan kuvituksia ja paljon pieniä yksityiskohtia. Ei kuitenkaan ole kisan parhaimmistoa, eikä sellaisenaan mainos, joka välttämättä pysäyttäisi minut. Raha haisee!
Jaa tämä artikkeli: