null Muista rukoilla

Muista rukoilla

Ensi sunnuntai on 4. sunnuntai pääsiäisestä. Sen aihe on Taivaan kansalaisena maailmassa. Päivän raamatuntekstit ovat Ps. 98:2–9, Jes. 32:15–20, Room. 8:9–11 ja Joh. 17:6–10.

Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.

Joh. 17:9

Nyt on saatu tutkittua tietoa. Ne, joille on opetettu iltarukous, ovat onnellisempia kuin muut. Myös tästä syystä on tärkeää, että opetamme lapselle iltarukouksen. Rukous tuo elämään usein unohdetun ulottuvuuden, Luojamme. Liian usein moni yrittää tulla toimeen ilman Jumalaa. Yritämmekö mekin?

Iltarukous liittää meidät ja elämämme suurempiin kehyksiin, sillä olemme Luojamme luomia ja lunastamia. Pyhäpäivän evankeliumissa Jeesus puhuu meille siitä, miten hän rukoilee puolestamme.

Rukous kantaa arkisen työn ja huolten keskellä. Kun Vapahtajamme rukoilee puolestamme, niin eikö meidänkin tulisi muistaa rukouksessa toisiamme? Ympärillämme on monia, joita voimme rukouksessa muistaa ja viedä Taivaallisen Isämme eteen. Maailma on täynnä hätää ja rakkaudettomuutta. On tilanteita, joissa emme osaa emmekä voi muuta kuin rukoilla. Se riittää.

Heikkokin rukous on oikeastaan katsomista Vapahtajaan, joka kävi ristille ja sovitti rikkomuksemme ja syntimme pelastaakseen meidät. Jumala ei odota meiltä mitään sellaista, mitä emme osaa, vaan sitä, että kaikessa turvaamme häneen. Saamme jättäytyä rukouksessa Jumalan varaan hänen kämmenelleen. Kaikki on meille osoitettua armoa, koko elämä. Siksi Jeesus muistaa meitä tänään rukouksessa.

Jaa tämä artikkeli:

Löydä lisää näkökulmia


Keskustele Facebookissa
Keskustele ja kommentoi Facebookissa
Lähetä juttuvinkki
Lähetä juttuvinkki
Kirkko ja kaupunki -mediaan.

Tilaa Kirkko ja kaupungin viikoittainen juttukooste.