null Raamattu kuin muotilehti

Raamattu kuin muotilehti

Mikä yhdistää Paris Hiltonia, Mahatma Gandhia, Äiti Teresaa ja Arnold Schwarzeneggeria? Niin hullulta kuin se kuulostaakin vastaus on, että he kaikki esiintyvät Raamatussa. Kyseessä on The Book, aikakauslehden muotoon tehty Uusi testamentti.

Alun perin The Bible ilmestyi Ruotsissa vuonna 2007 sikäläisen mainosmiehen Dan Söderbergin aloitteesta.

Firmansa myytyään Söderberg vietti pääsiäistä, luki Raamattua, tutki kirjahyllyään ja alkoi miettiä, miten tehdä Raamatusta helpommin lähestyttävä. Hän halusi luoda Raamatun, jota voi pitää sohvapöydällä, lukea kampaajalla tai viedä vaikka tuliaiseksi illalliskutsuille.

The Book jäljittelee ulkoasullaan muotilehtiä. Kuvat ovat suuria ja korkeatasoisia. Tunnettujen hahmojen lisäksi lehdessä on kuvia muun muas-sa nigerialaisesta teurastamosta, helsinkiläisestä leipäjonosta, etiopialaisesta koulusta ja maailman suurimmasta tietokonetapahtumasta Ruotsista.

Raamatun sivuille päätyneet julkkikset ovat suhtautuneet julkaisuun myönteisesti. Angelina Jolie kertoi olevansa ylpeä päätymisestään Raamatun kuvitukseen. Schwarzeneggerin kerrotaan päästäneen röhönaurun asiasta kuultuaan.

Myös Dan Söderbergin alkuperäinen toive Raamattu-kiinnostuksen kasvattamisesta on toteutunut. Ruotsissa perinteisen Raamatun myynti nousi 50 prosentilla.

Suomenkielistä The Bookia myyvät ainakin Pipliaseuran verkkokauppa ja Akateeminen Kirjakauppa.

Jaa tämä artikkeli:

Löydä lisää näkökulmia


Keskustele Facebookissa
Keskustele ja kommentoi Facebookissa
Lähetä juttuvinkki
Lähetä juttuvinkki
Kirkko ja kaupunki -mediaan.

Tilaa Kirkko ja kaupungin viikoittainen juttukooste.