Hautausalan mäkkäristä saa uurnia.
Toisenlainen tuhkaus
Tuhka-hautauspalvelu haluaa tomuttaa vanhoja käytäntöjä ja tarjota uudenlaisen tavan hautajaisten järjestämiseen. Hautausalan McDonald’sina itseään mainostava yritys hoitaa vainajan haudan lepoon 828 eurolla. Hintaan sisältyvät design-arkku ja -tuhkauurna, vaatetus, arkkuun asettaminen ja kuljetus 50 kilometrin säteelle.
Yrittäjä Lauri Nevalaisen mukaan ”kiinteä hinta helpottaa surutyön keskellä välttämättömien rutiinien hoitamista ja säästää vainajan läheiset ennustamattomien menoerien aiheuttamalta paineelta”.
Hautauspalveluyritys aikoo laajentaa toimintaansa franchising-ketjuksi. FundedByMe-sivustolla käynnistyneellä joukkorahoituskampanjalla yritys hakee osakkaita ja 150 000 euron rahoitusta 19 hautaustoimiston ketjun käynnistämiseen.
Ensimmäinen Tuhka-myymälä avattiin viime vuoden lokakuussa Jyväskylässä.
Jaa tämä artikkeli: