Aleppon kellot valittiin vuoden 2016 mahdollisuusviestijäksi
Aleppon kellojen soittaminen levisi Kalliosta yli 800 kirkkoon ympäris maailmaa. Kuvakaappaus osoitteesta evl.fi/alepponkellot/

Aleppon kellojen soittaminen levisi Kalliosta yli 800 kirkkoon ympäris maailmaa. Kuvakaappaus osoitteesta evl.fi/alepponkellot/

Aleppon kellot valittiin vuoden 2016 mahdollisuusviestijäksi

Kirkonkellojen soittaminen Aleppon uhreille palkittiin, koska se otti rohkeasti kantaa Syyrian sodan uhrien kohtaloon.

Suomen evankelisluterilaisen kirkon Aleppon kellot -kampanja valittiin Vuoden 2016 mahdollisuusviestijäksi vastuullisuuden kategoriassa. Valinnan perusteluissa todetaan, että kirkonkellojen soitto oli rohkea ja humaani teko, jossa hyödynnettiin ulkomaita myöten mitä perinteisintä mediaa eli kirkonkelloja. Kellojen soitolla oli valintaraadin mukaan suuri symbolinen merkitys, sillä voimattomuuden tunne vaihtui tueksi syyrialaisen Aleppon kaupungin pommitusten uhreille.

Aleppon kellojen ohella viime vuoden mahdollisuusviestijöiksi valittiin WWF:n Norppalive ja OP-ryhmän pääjohtaja Reijo Karhinen. Lisäksi Maa- ja metsätaloustuottajien Keskusliiton traktorimarssi voitti yleisöäänestyksen.

Viestintätoimisto Ellun Kanat järjesti viestintäkilpailun yhteistyössä Kauppalehden, Finlaysonin ja Aalto EE:n kanssa. Kilpailuraadin puheenjohtajan Kirsi Pihan mukaan mahdollisuusviestintä on asenne, jossa viestintää käytetään viestimään organisaation arvoja ja strategiaa erottautuakseen massasta.

Idean Aleppon kelloista esittänyt viestintätoimisto Miltton Creativen toimitusjohtaja Olli Sirén palkittiin jo aiemmin Kirkon viestintäpalkinnolla. Hän ehdotti kellojen soittoa Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalolle, joka tarttui asiaan. Kalliosta kellojen soitto levisi eri puolille Suomea ja maailmaa neljälle mantereelle ja tavoitti kaikkiaan yli 800 kirkkoa.

 

Artikkeli on julkaistu ensimmäisen kerran maanantaina 3.4. Sivuston kaatumisen vuoksi artikkeli katosi, ja se julkaistiin uudelleen tiistaina 4.4.

Jaa tämä artikkeli:

Lue lisää: