Jouluradio soi nyt koko vuoden
Joulupukin toimiston laskurikin sen näyttää: jouluun on vielä matkaa. Jouluradio kuitenkin lähti käyntiin jo tammikuussa. Jouluun oli jäljellä 346 päivää kuvauspäivänä 12. tammikuuta.

Joulupukin toimiston laskurikin sen näyttää: jouluun on vielä matkaa. Jouluradio kuitenkin lähti käyntiin jo tammikuussa. Jouluun oli jäljellä 346 päivää kuvauspäivänä 12. tammikuuta.

Jouluradio soi nyt koko vuoden

Joulumieliset kuuntelevat joulumusiikkia ympäri vuoden. Jouluradio loikkasi trendin harjalle.

Nainen punaisessa takissaan ja kännykkä kädessään selittää tohkeissaan kuinka nettiradiosta kajahtaa pian kummia: Jouluradio nimittäin soi nyt koko vuoden. Nainen on Jouluradion toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne, eikä hän pidättele hymyään. Jouluradio on jälleen uuden aallon harjalla. Jouluradion lähetys toki loppui perinteiseen tapaan loppiaisena, mutta vain hetkeksi. Nyt radio avaa koko vuoden soivan nettikanavan jouluradio.fi-verkkosivuillaan.

Uudistuksen taustalla on vahva tuntuma siitä, mihin kuuntelijoiden mediankulutus suuntaa. Riitta Kalliorinne on havainnut, että joulumieliset kuuntelevat joulumusiikkia muulloinkin kuin vain joulun aikaan. Musiikin suoratoistopalvelu Spotifyssa joulumusiikin kuuntelun kasvu näkyy jo syyskuussa. Erinäisissä verkkoyhteisöissä joulua saatetaan fiilistellä kursailematta jo kesällä.

– Joulumusiikista on tullut trendikästä, kuten moni media joulun alla julisti, toteaa Kalliorinne.

Miksi emme voisi yhtä lailla tarjota esimerkiksi vappuna ja pääsiäisenä ajankohtiin sopivaa musiikkia.

- Jouluradion toimituspäällikkö, Riitta Kalliorinne

Riitta Kalliorinne näkee juuri avautuneessa verkkoradiossa mahdollisuuksia laajentua myös muiden juhlien musiikkikanavaksi.

– Miksi emme voisi yhtä lailla tarjota esimerkiksi vappuna ja pääsiäisenä ajankohtiin sopivaa musiikkia.

Jouluradion muuntuminen kokovuotiseksi musiikkikanavaksi on Kalliorinteen mukaan varsin vaivaton askel aikaisemmasta, koska ohjelmisto koostuu musiikkilistoista eikä puheohjelmista. Jouluradion toimituspäällikkö odottaa innolla millaista palautetta uudistus synnyttää.

– Jouluradion tavoitteena on päästä entistäkin parempaan vuorovaikutukseen kuuntelijoiden kanssa, ja jotta tässä onnistutaan, on meidän oltava entistä enemmän läsnä ja hereillä somekanavissa, Kalliorinne painottaa.

Jaa tämä artikkeli:

Lue lisää:

Kommentoi