Kirkko ja kaupunki tukee somekampanjalla hävikkiruokakaupan joukkorahoitusta

Kirkko ja kaupunki tukee somekampanjalla hävikkiruokakaupan joukkorahoitusta

Suomen ensimmäinen hävikkiruokakauppa avataan 20.9. kauppakeskus REDiin Helsingin Kalasatamaan.

Suomessa päätyy vuosittain arviolta 400–500 miljoonaa kiloa ruokaa roskiin. Se on aivan järjetöntä. Kirkko ja kaupunki päätti tehdä hyvää tukemalla joukkorahoituskampanjaa, jolla rahoitetaan hävikkiruokakauppa WeFoodin toimintaa.

WeFood myy muuten hävikkiin päätyviä elintarvikkeita 30–50 prosenttia normaalihintoja edullisemmin. Kauppa pyörii vapaaehtoisvoimin, ja voitot ohjataan kehitysmaiden köyhimmille Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Tukikampanja toteutetaan seuraavasti: Jokaista uutta Kirkko ja kaupungin Facebook-tykkääjää tai Instagram-seuraajaa kohden Kirkko ja kaupunki tukee yhdellä eurolla WeFood-joukkorahoituskampanjaa. Lopullinen summa tarkistetaan syyskuun loppupuolella.  

Päätoimittaja Jaakko Heinimäki, miksi juuri tämä kohde?

”Kirkko ja kaupunki tukee WeFoodia, koska siinä yhdistyy hyvän tekeminen lähellä ja kaukana. WeFood on on monessa suhteessa hieno juttu. Ensinnäkin se tarjoaa edullista ruokaa ja kyseenalaistaa haaskaavan tuhlauskulttuurin. Toiseksi se vähentää jätteitä. Kolmanneksi se tarjoaa mielekästä vapaaehtoistyötä. Neljänneksi sillä rahoitetaan köyhissä ja haavoittuvissa oloissa asuvien arkea.”

Tee siis hyvää tykkäämällä meistä Facebookissa ja/tai seuraamalla Instagramissa! Voit tykätä myös suoraan tässä:

Jaa tämä artikkeli:

Lue lisää:

Kommentoi