Kari Kuula -haulla löytyi 75 hakutulosta.

  1. Kuula: Kristittyjen keskinäiset väittelyt näyttävät tympeiltä, mutta ne todistavat rakkaudesta asiaan ja halusta ajatella

    Penseä hälläväliä-ajattelu on paljon vaarallisempaa kuin se, että uskonasioista väitellään välillä kiivaastikin.

    04.01.2021

  2. Kuula: Jos et jaksa uskoa Jumalaan, Neitsyt Maria tekee sen puolestasi – ja neljä muuta syytä hypettää jumalansynnyttäjää

    Neitsyt Mariaan liittyvät hengelliset aarteet ovat jääneet luterilaisilta pimentoon.

    21.12.2020

  3. Kuula: Joulupukin esittämistä seurasi huono omatunto – narrasin herkkäuskoista lasta

    Miksi aikuisen huijaaminen on nolaamista, mutta lapsen kohdalla samaa pidetään harmittomana leikkinä?

    07.12.2020

  4. Kuula: Huippuhieno Crown-sarja osoittaa, että etuoikeutetut kuninkaalliset ovat turha joukko

    Sarja ei tee rojalistiksi. Erityisesti tökkii siirtomaavallan kuvaus.

    23.11.2020

  5. Kuula: Rippikoulun ei pitäisi olla kirkkohäiden ehtona

    Käytännölle ei ole mitään teologisia perusteita. Pahimmillaan se näyttäytyy pykälillä kyykyttämisenä.

    09.11.2020

  6. Kuula: Kaikkien pelastuminen on tavattoman kaunis idea – miksi sitten kristinusko ei opeta sitä avoimesti?

    Yksittäinen kristitty voi omassa mielessään vakuuttua siitä, että kaikki pääsevät taivaaseen, mutta hän ei voi sen nojalla luvata kenellekään muulle mitään.

    28.09.2020

  7. Kuula: Usko Jumalaan ei ole yksilölaji – Kun itse en jaksa uskoa, muiden usko kantaa minut

    Uskoon herännyt toteaa jälkeenpäin, ettei se ollutkaan hänen oma ratkaisunsa, vaan häntä vedettiin ja hän suostui siihen.

    14.09.2020

  8. Kuula: Perinteinen helvetti on saanut vakavan haastajan – ikuisen piinan sijaan kadotetut häviävät olemattomiin

    Jopa Raamatulle uskollisimmat evankelikaalit ovat alkaneet ajatella, että helvetti ei ehkä tarkoitakaan ikuista piinaa.

    31.08.2020

  9. Kuula: Janne ei häpeä mitään niin paljon kuin sitä, että hän oli koulukiusaaja

    Kiusaaminen satuttaa myös kiusaajaa. Hänkin tarvitsee parantumista ja anteeksiantamisen kokemusta.

    17.08.2020

  10. Kuula: Perhesarjat vertailussa – Pieni talo preerialla haastaa Modernin perheen

    Mitä viisi tärkeää teemaa merkitsevät uudessa ja vanhassa sarjassa?

    03.08.2020

  11. Kuula: Raamatunkäännöksestä ei tule sukupuolineutraalia, vaikka miesten rinnalla mainitaan myös naiset

    Vaikka alkukielisessä Raamatussa lukee ”veljet”, osuvin suomalainen käännös voi olla ”veljet ja sisaret”.

    20.07.2020

  12. Kuula: Pikkulintua suojellaan mutta tehotuotantokanat eivät herätä myötätuntoa – ja se on häiritsevää

    Vain pieni vähemmistö eläimistä elää vapaana luonnossa. Valtaosalle planeettamme on suuri vankila ja lihatehdas.

    06.07.2020

  13. Kuula: Näin yhdistän Árpád Kovácsin agnostisismin ja Eero Junkkaalan uskonvarmuuden

    Kristitty voi olla agnostikko: en tiedä, onko Jumalaa, mutta uskoni valossa tiedän hänestä yhtä ja toista.

    22.06.2020

  14. Kuula: Olipa hilkulla! Jos yksi ainut teos olisi jäänyt kirjoittamatta, emme tietäisi, miten kristinusko syntyi

    Kristityillä oli erityisen hyvä syy säilyttää tietoa uskonsa varhaisvaiheista.

    25.05.2020

  15. Kuula: ”Nuku nopeammin” ja muita Arnold Schwarzeneggerin ajatuksia menestyksestä

    Amerikkalainen yes you can -filosofia rohkaisee kivasti, mutta antaa vähän armoa niille, jotka eivät menesty.

    11.05.2020

  16. Kuula: Kirkon parhaiden aivojen pitää kertoa älylliset syyt liittyä kristinuskoon

    Kirkon kannattaa määritellä aikamme ykköskysymykset ja vastata niihin uskottavasti. Työ on liian tärkeä jätettäväksi yksittäisille ajattelijoille.

    27.04.2020

  17. Kuula: Keskiajalla Kristuksen ylösnousemusta juhlittiin pääsiäispierulla

    Paastonaika päättyi karnevalistiseen juhlintaan, jossa kaikki juhlinnan ja huumorin muodot olivat käytössä.

    09.04.2020